Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 13 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 1:57 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Ζωγραφίστε επάνω στα 3D αντικείμενα στο Blender
Φίλοι του Blender γειά σας :)

Επειδή στο site υπάρχει περιορισμός ως προς τις εικόνες μιας δημοσίευσης (εώς 3 εικόνες), το tutorial θα επεκταθεί παρακάτω σε περισσότερες δημοσιεύσεις.
Εκτός από εσάς που θέλετε να μάθετε πως να ζωγραφίζετε επάνω στα 3D αντικείμενα, αυτό το tutorial μπορούν να το παρακολουθήσουν και όσοι θέλουν να μάθουν βασικά πράγματα γύρο απο το UV Mapping.
Το Blender σας δίνει τη δυνατότητα να ζωγραφίσετε απευθείας επάνω στα 3D αντικείμενα και με λίγη προεργασία θα μπορείτε να ζωγραφίζετε με την ίδια ευκολία με την οποία ζωγραφίζετε στην Ζωγραφική των Windows. Για να πετύχετε κάτι τέτοιο, κάντε τα παρακάτω.

1) Ανοίξτε το Blender (π.χ. την έκδοση 2.69) με τις προεπιλεγμένες του ρυθμίσεις.

2) Πρώτα επιλέξετε μια διάταξη παραθύρων η οποία είναι πιο βολική για την εργασία που θα ακολουθήσει. Από το μενού πατήστε το εικονίδιο Choose Screen layout ...
Συνημμένο:
1.jpg
1.jpg [ 14.67 KiB | 858 προβολές ]

3) ... μετά επιλέξτε UV Editing, και η διάταξη παραθύρων να αλλάξει αυτόματα σε μια πιο βολική διάταξη, όπου αριστερά υπάρχει το παράθυρο UV Image Editor και δεξιά το παράθυρο 3D View.
Συνημμένο:
2.JPG
2.JPG [ 113.38 KiB | 858 προβολές ]

4) Τοποθετήστε το δείκτη στην επάνω δεξιά γωνία του παραθύρου 3D View, και όταν ο δείκτης πάρει μορφή σταυρού, όπως φαίνεται παρακάτω, κάντε κλικ ...
Συνημμένο:
3.jpg
3.jpg [ 11.6 KiB | 858 προβολές ]

Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Κυρ Δεκ 27, 2015 2:26 pm, έχει επεξεργασθεί 6 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 2:15 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

5) ... και χωρίς να αφήσετε το πλήκτρο του ποντικιού, σύρετε προς τα αριστερά για να δημιουργηθεί ακόμη ένα παράθυρο 3D View, όπως φαίνεται παρακάτω.
Συνημμένο:
4.jpg
4.jpg [ 21.27 KiB | 857 προβολές ]

6) Από το Header του δεξιού νέου παραθύρου 3D View, κάντε κλικ στο εικονίδιο Current editor type, όπως φαίνεται παρακάτω ...
Συνημμένο:
5.jpg
5.jpg [ 17.69 KiB | 857 προβολές ]

7) ... και από τη λίστα επιλέξτε Properties, ώστε το νέο δεξί παράθυρο 3D View να μετατραπεί σε παράθυρο Properties και να αποκτήσετε ένα αποτέλεσμα παρόμοιο με το παρακάτω.
Συνημμένο:
7.JPG
7.JPG [ 150.47 KiB | 857 προβολές ]

8) Τώρα αφού ολοκληρώσατε την διαμόρφωση της διάταξης των παραθύρων, είστε έτοιμοι να ορίσετε ώστε το Blender να σας “επιτρέψει” να ζωγραφίζετε επάνω στα 3D αντικείμενα (εδώ στον κύβο). Για να προετοιμάσετε το Blender για κάτι τέτοιο, πρώτα θα πρέπει να κάνετε δύο πράγματα:

α) πρώτα θα πρέπει να ξετυλίξετε (unwrap) τις επιφάνειες του 3D αντικειμένου ...
β) ... και μετά να δημιουργήσετε, η να εισάγετε μια εικόνα (υφής)

9) Θα ξεκινήσετε με το ξετύλιγμα των επιφανειών του 3D αντικειμένου (του κύβου) που υπάρχει στο παράθυρο 3D View (στη σκηνή). Μη σας φοβίζει η διαδικασία του ξετυλίγματος, επειδή γίνεται αυτόματα και ο κύβος που υπάρχει στη σκηνή είναι ένα σχετικά απλό πλέγμα.
Για δική σας ευκολία μπορείτε να θεωρήσετε (η να ξεχωρίσετε) τις διαδικασίες ξετυλίγματος, που προσφέρει το Blender, σε δύο βασικές κατηγορίες (η βασικούς "τύπους"), ως εξής:

  • στην πρώτη κατηγορία εντάσσεται ο ένας (ο πρώτος) "τύπος" ξετυλίγματος, με τον οποίο το Blender ξετυλίγει όλες τις επιφάνειες του 3D αντικειμένου (του πλέγματος) και τις τοποθετεί όλες τη μία επάνω στην άλλη. Με αυτόν τον τρόπο, το Blender παρέχει τη δυνατότητα ζωγράφισης όλων των επιφανειών ταυτόχρονα.
  • στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται όλοι οι υπόλοιποι "τύποι" ξετυλίγματος, με τους οποίους το Blender ξετυλίγει όλες τις επιφάνειες του 3D αντικειμένου (του πλέγματος), όπου αντί να τις τοποθετήσει τη μία επάνω στην άλλη, τις τοποθετεί (σε διάφορες διατάξεις), τη μια δίπλα στην άλλη. Με αυτόν τον τρόπο, το Blender παρέχει τη δυνατότητα ζωγράφισης της κάθε επιφάνειας ξεχωριστά από τις υπόλοιπες επιφάνειες. Σε αυτό το tutorial θα δείτε και τους δύο τρόπους ξετυλίγματος (unwrapping).

10) Για να ξετυλίξετε τον κύβο που υπάρχει στο παράθυρο 3D View (στη σκηνή), πρώτα τοποθετήστε το δείκτη στο παράθυρο 3D View και μετά πατήστε το πλήκτρο Tab για να μεταβείτε σε κατάσταση Edit Mode.
Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 11:33 pm, έχει επεξεργασθεί 5 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 2:29 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

11) Ας ξετυλίξετε τώρα τον κύβο με τον πρώτο "τύπο" ξετυλίγματος, όπου όλες οι επιφάνειές του θα τοποθετηθούν η μία επάνω στην άλλη προκειμένου να μπορείτε να ζωγραφίζετε όλες τις επιφάνειές του ταυτόχρονα.
Καθώς βρίσκεστε σε κατάσταση Edit Mode και βεβαιωθείτε ότι ο δείκτης βρίσκεται στο παράθυρο 3D View, πατήστε το πλήκτρο U και επιλέξτε Unwrap. Το ξετύλιγμα εμφανίζεται στο παράθυρο UV Image Editor όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, όπου στο (αριστερό) παράθυρο UV Image Editor εμφανίζεται με χρώμα πορτοκαλί μια τετράγωνη επιφάνεια, η οποία ουσιαστικά είναι οι ξετυλιγμένες επιφάνειες του κύβου και επειδή είναι τοποθετημένες η μία επάνω στην άλλη φαίνεται μόνο η μία επιφάνεια.
Συνημμένο:
9.jpg
9.jpg [ 65.58 KiB | 857 προβολές ]

Σε περίπτωση που δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την παραπάνω συντόμευση U, η για να καταλάβετε καλύτερα την δομή του Blender, η εναλλακτική διαδρομή για το ξετύλιγμα, είναι επιλέγοντας από το Header του παραθύρου 3D View, Mesh > UV Unwrap > Unwrap.

12) Τώρα θα πρέπει να πραγματοποιήσετε την δεύτερη (β) προϋπόθεση του παραπάνω βήματος 8, δηλαδή να δημιουργήσετε μια απλή εικόνα στο Blender, η να εισάγετε μια σύνθετη εικόνα από τον HDD σας. Γι΄ αυτό το σκοπό, από το Header του παραθύρου UV Image Editor, κάντε κλικ στο Image και θα εμφανιστούν οι επιλογές Open Image και New Image, οι οποίες σας επιτρέπουν να ανοίξετε μια εικόνα από τον HDD σας, η να δημιουργήσετε μια νέα (απλή και μονόχρωμη) εικόνα στο Blender, αντίστοιχα.
Συνημμένο:
10.jpg
10.jpg [ 14.41 KiB | 857 προβολές ]

13) Για τις ανάγκες αυτού του tutorial θα δημιουργηθεί μια απλή και μονοχρωματική εικόνα μέσω του Blender. Εσείς αν θέλετε μπορείτε βέβαια να εισάγετε μια σύνθετη εικόνα επιλέγοντας Open Image. Για να δημιουργήσετε μια απλή εικόνα στο Blender, επιλέξετε New Image και θα εμφανιστεί το παράθυρο New Image, όπως φαίνεται παρακάτω αριστερά, όπου σας δίνεται η δυνατότητα να ρυθμίσετε τις ιδιότητες τις νέας εικόνας. Στο επάνω πεδίο μπορείτε να την μετονομάσετε και από κάτω μπορείτε να αλλάξετε την ανάλυσή της, π.χ. στα 512 pixels. Από κάτω κάντε κλικ στο μαύρο κουμπί Color, όπως φαίνεται παρακάτω δεξιά ...
Συνημμένο:
11.jpg
11.jpg [ 161.45 KiB | 857 προβολές ]

Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 4:07 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 2:38 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

14) ... και θα εμφανιστεί το χρωματολόγιo του Blender, όπου στην δεξιά πλευρά του σύρετε την κουκκίδα του κάθετου ροοστάτη προς τα επάνω για να εμφανιστούν τα χρώματα, όπως φαίνεται παρακάτω αριστερά και μετά στο χρωματολόγιο σύρετε την κουκκίδα στο επιθυμητό χρώμα, όπως φαίνεται παρακάτω δεξιά.
Συνημμένο:
12.jpg
12.jpg [ 234.17 KiB | 857 προβολές ]

15) Τοποθετήστε το δείκτη έξω από το χρωματολόγιο ώστε αυτό να εξαφανιστεί και το χρώμα να εμφανιστεί στο παράθυρο New Image.

16) Αφού κάνατε τις επιθυμητές ρυθμίσεις στο παράθυρο New Image, πατήστε το κουμπί ΟΚ ώστε αυτό να εξαφανιστεί και η εικόνα να εμφανιστεί στο παράθυρο UV Image Editor.
Σε περίπτωση που η νέα εικόνα δεν εμφανίζεται στο παράθυρο UV Image Editor, όπου συνεχίζει να εμφανίζεται το πορτοκαλί χρώμα των επιφανειών του κύβου, είναι επειδή οι ξετυλιγμένες επιφάνειές του είναι επιλεγμένες. Έτσι, τοποθετήστε το δείκτη στο παράθυρο UV Image Editor, μετά πατήστε το πλήκτρο Α για να αποεπιλεγούν οι επιλεγμένες επιφάνειες και θα εμφανιστεί η (νέα) εικόνα με το χρώμα που επιλέξατε παραπάνω.
Συνημμένο:
13.jpg
13.jpg [ 60.4 KiB | 857 προβολές ]

17) Η εικόνα με το χρώμα που επιλέξατε παραπάνω έχει εφαρμοστεί σε όλες τις επιφάνειες του κύβου, αλλά από προεπιλογή δεν εμφανίζεται στο παράθυρο 3D View. Για να εμφανιστούν οι επιφάνειες του κύβου με το νέο χρώμα τους στο παράθυρο 3D View, θα πρέπει να το ορίσετε από το πάνελ Properties. Τοποθετήστε το δείκτη στο παράθυρο 3D View, πατήστε το πλήκτρο Ν και στην δεξιά πλευρά του 3D View θα εμφανιστεί το πάνελ Properties.

18) Στο πάνελ Properties εντοπίστε την ενότητα Shading (αν χρειαστεί σύρετε το ροοστάτη του πάνελ), κάντε κλικ στο τριγωνικό βελάκι της ενότητας Shading όπως φαίνεται παρακάτω αριστερά, ώστε από κάτω να επεκταθούν (εμφανιστούν) οι επιλογές της, απ΄ όπου μαρκάρετε την επιλογή Textured Solid, όπως φαίνεται παρακάτω δεξιά. Αν θέλετε ξαναπατήστε το πλήκτρο Ν για να εξαφανιστεί το πάνελ Properties, ώστε να μην πιάνει χώρο.
Συνημμένο:
14.jpg
14.jpg [ 88.47 KiB | 857 προβολές ]

Τώρα η νέα εικόνα εμφανίζεται και στις επιφάνειες του κύβου που βρίσκεται στο παράθυρο 3D View. Μόλις έχετε ολοκληρώσει τις προϋποθέσεις που σας επιτρέπουν να ζωγραφίζετε απευθείας επάνω στο 3D αντικείμενο (στον κύβο) που υπάρχει στη σκηνή. Το μόνο που μένει να κάνετε είναι να μεταβείτε σε κατάσταση ζωγραφικής (Paint).

19) Για να μεταβείτε σε κατάσταση ζωγραφικής, από το Header του παραθύρου 3D View κάντε κλικ στο Edit Mode και επιλέξτε Texture Paint. Μόλις μεταβείτε σε κατάσταση Texture Paint, ο δείκτης θα πάρει σχήμα κύκλου, πράγμα που σημαίνει ότι τώρα ο δείκτης λειτουργεί ως πινέλο (brush).
Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 4:08 am, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 2:47 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

20) Στο αριστερό πάνελ του παραθύρου 3D View τώρα εμφανίζονται οι ρυθμίσεις του πινέλου, οι οποίες είναι αρκετές και με τις οποίες (αν διαθέτετε καλλιτεχνικές τάσεις) μπορείτε να παράξετε πολύ ωραία αποτελέσματα. Σε αυτό το tutorial θα δείτε τις βασικές ρυθμίσεις και τους βασικούς τρόπους χρήσης του πινέλου.
Συνημμένο:
15.JPG
15.JPG [ 31.85 KiB | 857 προβολές ]

21) Αν κάνετε κλικ στο πρώτο (μεγάλο) εικονίδιο της ενότητας Brush …
Συνημμένο:
16.jpg
16.jpg [ 7.58 KiB | 857 προβολές ]

22) ... θα εμφανιστούν όλα τα διαθέσιμα πινέλα ζωγραφικής του Blender, τα οποία παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα. Για να συνεχίσετε παρακάτω, αφήστε το προεπιλεγμένο πινέλο F Text Draw και ξανακάντε κλικ στο παραπάνω εικονίδιο (όπου εμφανίζεται πάντα το τρέχων πινέλο), ώστε να εξαφανιστούν τα υπόλοιπα πινέλα.
Συνημμένο:
17.jpg
17.jpg [ 21.07 KiB | 857 προβολές ]

23) Από κάτω, όπως εύκολα αντιλαμβάνεστε, στο χρωματολόγιο που υπάρχει μπορείτε να επιλέξετε το χρώμα του πινέλου, το οποίο από προεπιλογή είναι λευκό.

24) Το πεδίο Radius που βρίσκεται από κάτω ορίζει το μέγεθος (ακτίνα) του πινέλου. Κάντε κλικ στο συγκεκριμένο πεδίο, πληκτρολογήστε π.χ. 10 και πατήστε Enter.
Αν θέλετε έναν πιο άμεσο (αλλά και πιο αόριστο) τρόπο αυξομείωσης του πινέλου, όταν ο δείκτης βρίσκεται στο παράθυρο 3D View, μπορείτε να πατήσετε το πλήκτρο F, μετακινήστε το δείκτη για να αυξομειώσετε το πινέλο και μετά κάντε κλικ για να οριστικοποιηθεί η αλλαγή. Βεβαιωθείτε ότι στο πεδίο Radius υπάρχει η τιμή 10 για να συνεχίσετε παρακάτω.
Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 4:08 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 2:59 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

25) Το πεδίο Strength που βρίσκεται από κάτω, ορίζει το πόσο “ισχυρή” θα είναι η απόχρωση του χρώματος του πινέλου. Κάντε κλικ στο πεδίο Strength και χωρίς να αφήσετε το πλήκτρο του ποντικιού σύρετε τέρμα δεξιά για να αυξήσετε την απόχρωση του χρώματος, όπως φαίνεται παρακάτω.
Συνημμένο:
18.jpg
18.jpg [ 15.75 KiB | 857 προβολές ]

Αν θέλετε έναν πιο άμεσο (αλλά και πιο αόριστο) τρόπο αυξομείωσης της απόχρωσης του πινέλου, όταν ο δείκτης βρίσκεται στο παράθυρο 3D View, μπορείτε να πατήσετε Shift+F, μετακινήστε το δείκτη για να αυξομειώσετε την απόχρωση και μετά κάντε κλικ για να οριστικοποιηθεί η αλλαγή. Τερματίστε προς τα δεξιά την τιμή Strength (στο 1.00) για να συνεχίσετε παρακάτω.

26) Τώρα που γνωρίζετε κάποιες από τις βασικές ρυθμίσεις του πινέλου, μπορείτε να ζωγραφίσετε στις επιφάνειες του κύβου. Κάντε κλικ σε μια από τις επιφάνειες του κύβου και χωρίς να αφήσετε το πλήκτρο σύρετε με τέτοιον τρόπο ώστε να σχηματιστεί π.χ. ο αριθμός 1 (ένα), ο οποίος θα εμφανιστεί σε όλες τις επιφάνειες του κύβου, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Συνημμένο:
19.jpg
19.jpg [ 15.44 KiB | 857 προβολές ]

Αν θέλετε περιστρέψτε τη σκηνή για να δείτε τον κύβο από όλες τις πλευρές του και θα διαπιστώσετε ότι αυτό που ζωγραφίζετε σε μια επιφάνεια, αυτόματα μεταδίδεται ταυτόχρονα σε όλες τις υπόλοιπες επιφάνειες του πλέγματος. Αυτό συμβαίνει λόγω του τρόπου ξετυλίγματος των επιφανειών που πραγματοποιήθηκε στο παραπάνω βήμα 11.

27) Με έναν από τους παραπάνω τρόπους μειώστε την “ισχύ” Strength του πινέλου, π.χ. κάτω από το 0.5.

Σημείωση: Επειδή στη συνέχεια θα ζωγραφίσετε μια γωνία του κύβου και η κάθε γωνία (ακμή) οριοθετεί δύο επιφάνειες, εδώ θα πρέπει να γίνει μια διευκρίνηση. Για να μην εμφανιστεί παραμορφωμένη η ζωγραφιά σας, θα πρέπει να περιστρέψετε τη σκηνή με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρετε μπροστά σας τη γωνία που θέλετε να ζωγραφίσετε, δηλαδή να την φέρετε όσο γίνεται πιο παράλληλα στο σημείο παρατήρησης του 3D View. Αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε φορά που θέλετε να ζωγραφίσετε μια γωνία, η μια επιφάνεια και ισχύει τόσο για τις γωνίες, όσο και για τις επιφάνειες.

28) Περιστρέψτε λοιπόν όσο μπορείτε κάθετα τη σκηνή (ως προς το σημείο παρατήρησης) ώστε να βλέπετε κάθετα τη γωνία που θέλετε να ζωγραφίσετε και με τον τρόπο που περιγράφεται στο παραπάνω βήμα 26 σχηματίστε μια γραμμή στην κάθετη γωνία που φέρατε μπροστά σας. Μόλις ολοκληρώσετε τη ζωγράφιση της γωνίας, για τους λόγους που προαναφέρονται, ταυτόχρονα θα ζωγραφιστούν και άλλες γωνίες του κύβου, γλιτώνοντας σας έτσι κόπο και χρόνο.
Συνημμένο:
20.jpg
20.jpg [ 20.46 KiB | 857 προβολές ]

Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 1:57 pm, έχει επεξεργασθεί 7 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 3:14 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

29) Τώρα περιστρέψτε μια οριζόντια γωνία του κύβο ώστε να φαίνεται όσο γίνεται πιο κάθετα από το σημείο παρατήρησης, όπως φαίνεται παρακάτω, και με τον ίδιο τρόπο ζωγραφίστε και μια από τις οριζόντιες γωνίες του κύβου. Μόλις ζωγραφίσετε και την οριζόντια γωνία, λόγω του συγκεκριμένου τρόπου ξετυλίγματος των επιφανειών του κύβου, θα ζωγραφιστούν ταυτόχρονα και όλες οι υπόλοιπες γωνίες του.
Συνημμένο:
21.jpg
21.jpg [ 15.73 KiB | 857 προβολές ]

Δηλαδή εσείς έχετε ζωγραφίσει μόλις δύο γωνίες (μια κάθετη και μια οριζόντια) και το Blender έχει ζωγραφίσει για σας όλες τις υπόλοιπες. Ωραίο δεν είναι;

Στη συνέχεια θα ξετυλίξετε τον κύβο με διαφορετικό τρόπο για να δείτε ότι το Blender παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο ζωγραφικής που διαθέτει.

30) Για να ξετυλίξετε τον κύβο με τρόπο που να τοποθετεί τις ξετυλιγμένες επιφάνειες, τη μία δίπλα στην άλλη και όχι τη μία επάνω από την άλλη, τοποθετήστε το δείκτη στο παράθυρο 3D View και μετά πατήστε το πλήκτρο Tab για να μεταβείτε σε κατάσταση Edit Mode.

31) Καθώς βρίσκεστε σε κατάσταση Edit Mode και βεβαιωθείτε ότι ο δείκτης βρίσκεται στο παράθυρο 3D View, πατήστε το πλήκτρο U και επιλέξτε Lightmap Pack ...

32) ... θα εμφανιστεί το παράθυρο που φαίνεται παρακάτω, όπου αφήστε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του και πατήστε το κουμπί ΟΚ.
Συνημμένο:
22.jpg
22.jpg [ 20.87 KiB | 857 προβολές ]

33) Στο αριστερό παράθυρο UV Image Editor θα εμφανιστούν 6 τετράγωνα τα οποία αντιστοιχούν στις 6 επιφάνειες του κύβου. Όπως βλέπετε με αυτόν τον τρόπο ξετυλίγματος το Blender ξετυλίγει και τοποθετεί όλες τις επιφάνειες τη μία δίπλα στην άλλη.
Συνημμένο:
23.jpg
23.jpg [ 67.13 KiB | 857 προβολές ]

Η μέθοδος ξετυλίγματος Lightmap Pack είναι μια πολύ βολική μέθοδος, επειδή εκτός της τοποθέτησης των επιφανειών σε ανοιχτή διάταξη (πράγμα που μπορεί να κάνουν και άλλες μέθοδοι ξετυλίγματος), με τη συγκεκριμένη μέθοδο, από προεπιλογή, η κάθε επιφάνεια μπορεί να χειριστεί (Grab, Rotate, Scale) ξεχωριστά από τις άλλες επιφάνειες. Και με τις υπόλοιπες μεθόδους μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά χρειάζεται περισσότερη προεργασία (Mark Seams).

34) Τώρα μπορείτε να μεταβείτε σε κατάσταση ζωγραφικής και για να το πετύχετε, από το Header του παραθύρου 3D View κάντε κλικ στο Edit Mode και επιλέξτε Texture Paint.

Επειδή αυτός ο τρόπος ξετυλίγματος των επιφανειών είναι διαφορετικός από τον προηγούμενο, σημαίνει ότι διαφορετικός θα είναι και ο τρόπος προβολής της εικόνας επάνω σε κάθε επιφάνεια του κύβου. Αυτό παράγει ένα αποτέλεσμα το οποίο (υποθέτω) κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σας βολεύει στη συνέχεια, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να "καθαριστούν" οι επιφάνειες του κύβου.

35) Για να "καθαριστούν" οι επιφάνειες του κύβου δεν έχετε παρά να τις ξαναζωγραφίσετε με το ίδιο χρώμα, δηλαδή με το χρώμα του φόντου. Πρώτα στο αριστερό πάνελ του 3D View, αυξήστε το Radius περίπου στο 50 και μετά βεβαιωθείτε ότι η τιμή του Strength είναι τέρμα δεξιά στο 1.00.
Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Κυρ Δεκ 27, 2015 2:39 pm, έχει επεξεργασθεί 10 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 3:29 am 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

36) Για να ζωγραφίσετε με το χρώμα του φόντου, το πινέλο θα πρέπει να αποκτήσει το ακριβές χρώμα του φόντου. Για να το πετύχετε, από το αριστερό πάνελ του παραθύρου 3D View κάντε κλικ στο κουμπί λευκό χρώματος, όπως φαίνεται παρακάτω αριστερά, θα εμφανιστεί το χρωματολόγιο του Blender, όπου κάτω δεξιά πατήστε στο εικονίδιο δείγματος, όπως φαίνεται παρακάτω δεξιά και ο δείκτης θα πάρει μορφή πινέλου δείγματος (Color Picker).
Συνημμένο:
25.jpg
25.jpg [ 172.38 KiB | 857 προβολές ]

37) Στο αριστερό παράθυρο UV Image Editor κάντε κλικ στο χρώμα της εικόνας, όπως φαίνεται παρακάτω για να πάρετε το χρωματικό δείγμα του φόντου, το οποίο θα εμφανιστεί και δίπλα στο κουμπί χρώματος ...
Συνημμένο:
26.jpg
26.jpg [ 29.9 KiB | 857 προβολές ]

38) ... και είστε έτοιμοι να “καθαρίσετε” τις επιφάνειες του κύβου, ζωγραφίζοντάς τις με το χρώμα του φόντου. Κάντε κλικ και χωρίς να αφήσετε το πλήκτρο σύρετε το δείκτη (πινέλο) σε όλες τις επιφάνειες του κύβου για να τις καθαρίσετε. Μετά περιστρέψτε τη σκηνή για να καθαρίσετε και τις υπόλοιπες (πίσω) επιφάνειες του κύβου.

Το γεγονός ότι χρειάζεται να περιστρέψετε τη σκηνή προκειμένου να “καθαρίσετε” (ζωγραφίσετε) τις πίσω (κρυμμένες) επιφάνειες του κύβου, σημαίνει ότι τώρα οι επιφάνειες ζωγραφίζονται ανεξάρτητα, η μία από την άλλη και όχι ταυτόχρονα (όπως συνέβη με τον προηγούμενο τρόπο ξετυλίγματος). Όπως καταλαβαίνετε αυτό σας δίνει μεγάλη ευελιξία επειδή μπορείτε να ζωγραφίζετε διαφορετικά πράγματα σε κάθε επιφάνεια. Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε αλλάζοντας το χρώμα και το μέγεθος του πινέλου και ζωγραφίστε όποια επιφάνεια θέλετε.
Συνεχίζεται ...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 10:41 pm 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

Εκτός από τη ζωγραφική με απλά χρώματα, μέσω των πινέλων, το Blender παρέχει και δυνατότητες ζωγραφικής με χρωματικά μοτίβα, και συνεχίζοντας από τα παραπάνω βήματα κάντε τα εξής:

39) Από το Header του παραθύρου Properties κάντε κλικ στην καρτέλα Textures ...
Συνημμένο:
24.jpg
24.jpg [ 18.11 KiB | 852 προβολές ]

40) ... από κάτω κάντε κλικ στο εικονίδιο (σκακιέρα) που φαίνεται παρακάτω ...
Συνημμένο:
27.jpg
27.jpg [ 11.05 KiB | 852 προβολές ]

41) ... και από κάτω πατήστε το κουμπί New. Από εδώ μπορείτε να ορίσετε το είδος των Brush Patterns που επιθυμείτε. Όπως βλέπετε το προεπιλεγμένο μοτίβο είναι το Clouds και το μοτίβο του φαίνεται στην προεπισκόπιση (Preview), από κάτω.

Σημείωση: Τα Brush Patterns είναι έτοιμα μοτίβα χρωμάτων τα οποία μέσω των πινέλων μπορούν να εφαρμοστούν στις επιφάνειες του πλέγματος.

42) Για να αποκτήσετε πρόσβαση στις ρυθμίσεις των χρωματικών μοτίβων που εφαρμόζονται στο πινέλο, από την αριστερή παλέτα του 3D View κάνετε κλικ στο τριγωνικό βελάκι της ενότητας Texture, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα αριστερά και από κάτω θα εμφανιστούν οι ρυθμίσεις της, οι οποίες φαίνονται παρακάτω δεξιά. Όπως βλέπετε, και εδώ η προεπισκόπιση δείχνει το μοτίβο Clouds επειδή είναι συνδεδεμένη με την προεπισκόπιση του Brush Patterns.
Συνημμένο:
28.jpg
28.jpg [ 197.38 KiB | 852 προβολές ]

Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Κυρ Δεκ 27, 2015 2:45 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 23, 2015 10:47 pm 
Χωρίς σύνδεση
Junior Member
RANDOM_AVATAR

Εγγραφή: Παρ Οκτ 30, 2015 11:07 pm
Δημοσιεύσεις: 29
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
... Συνέχεια από προηγούμενη δημοσίευση

43) Για να ζωγραφίσετε με το μοτίβο Clouds όπως εμφανίζεται στο παράθυρο προεπισκόπισης, θα πρέπει να επαναφέρετε το λευκό χρώμα του πινέλου. Γι΄ αυτό το σκοπό, από το αριστερό πάνελ του παραθύρου 3D View σύρετε την κουκκίδα στο κέντρο του χρωματολογίου, όπως φαίνεται παρακάτω.
Συνημμένο:
29.jpg
29.jpg [ 9.5 KiB | 852 προβολές ]

44) Για να αποφύγετε τυχόν παραμορφώσεις, στο παράθυρο 3D View περιστρέψτε τη σκηνή για να φέρετε μπροστά σας και όσο γίνεται πιο παράλληλα την επιφάνεια που θέλετε να ζωγραφίσετε και με τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω ζωγραφίστε τη μισή επιφάνεια, όπως φαίνεται παρακάτω.
Συνημμένο:
30.jpg
30.jpg [ 13.53 KiB | 852 προβολές ]

45) Από το αριστερό πάνελ του παραθύρου 3D View, μειώστε τις τιμές των πεδίων Χ και Υ περίπου στο 0.50, όπως φαίνεται παρακάτω.
Συνημμένο:
31.jpg
31.jpg [ 21.62 KiB | 852 προβολές ]

Συνεχίζεται ...


Τελευταία επεξεργασία από blenderas και Τετ Δεκ 23, 2015 11:22 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 13 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Blendergr ©2011 | Developer-Founder Kornarakis Nikos | Co-founder Kampitakis Miron
Follow blendergr on Twitter