Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 07, 2013 8:17 pm 
Χωρίς σύνδεση
Regular Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:58 pm
Δημοσιεύσεις: 304
Images: 30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times
Προς την αναζήτηση της υπέρτατης γνώσης έφτιαξα ένα tutorial σχετικό με τα render layers. Βασίζεται στο παλαιότερο "Εισαγωγή στον Compositor" αλλά είναι η νέα αναβαθμισμένη έκδοση.

Αυτή τη φορά είναι βίντεο SWF οπότε θα είναι πολύ πιο εύκολο και βολικό να το ακολουθήσετε.
https://docs.google.com/open?id=0B0YtvOk65FM1N3kwcE01dUpMbjQ

Ορολογίες:

Scene
Ένα αρχείο Blender περιέρχει μια ή πολλές Σκηνές, η κάθε μια σκηνή έχει διάφορα δεδομένα τα οποία θα τα χρειαστεί o renderer για να παράγει εικόνα.

RenderResult
Όταν γίνει render μια σκηνή τότε το αποτέλεσμα θα αποθηκευτεί σε ένα RenderResult. Το RenderResult περιέχει το τελικό αποτέλεσμα που εξάγεται από το Blender, αυτό μπορεί να είναι του Compositing ή του Sequence Edit. Η κάθε σκηνή μπορεί να έχει 1 ή ν RenderResults.

RenderLayer
Το RenderResult αποτελείται από ένα ή πολλά RenderLayers, αλλά πάντα ένα μόνο θα μπορεί να στείλει σήμα στο RenderResult.

Passes (από το Pass)
Είναι κυριολεκτικά σαν να λέμε ότι μια εικόνα αποτελείται από πολλά "περάσματα". Έτσι και στο Blender ένα RenderLayer περιέχει διάφορες πληροφορίες (Passes) και όλες αυτές μαζί συντελούν το τελικό RenderLayer. Εμείς είμαστε περισσότερο εξοικειωμένοι με το RGBA όπου είναι πληροφορίες pixel αλλά υπάρχουν και διάφορα άλλα για ειδικούς σκοπούς (πάμε στο Properties > Render > Layers > Passes και βλέπουμε όλα τα διαθέσιμα).

SceneLayers (ή αλλιώς και Visible Layers)
Είναι τα layers που αφορούν την σκηνή και τα αντικείμενα. Για να το δούμε στην πράξη επιλέγουμε ένα αντικείμενο και πατάμε το M ώστε να το στείλουμε στο SceneLayer που θέλουμε. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι μπορούμε να αντιστοιχίσουμε κάποια SceneLayers σε κάποια RenderLayers και έτσι θα έχουμε πάρα πολύ έλεγχο στην εικόνα καθώς θα απομονώσουμε τμήματα της σκηνής ξεχωριστά και θα τους δώσουμε ειδική μεταχείριση.

_________________
Blender3D Technical Artist


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 07, 2013 9:09 pm 
Χωρίς σύνδεση
Regular Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:58 pm
Δημοσιεύσεις: 304
Images: 30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times
Ένα άλλο πείραμα


Συνημμένα:
compositing change z order - screenshot.png
compositing change z order - screenshot.png [ 85.95 KiB | 1174 προβολές ]
compositing change z order.png
compositing change z order.png [ 46.47 KiB | 1174 προβολές ]

_________________
Blender3D Technical Artist
Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 07, 2013 11:19 pm 
Χωρίς σύνδεση
Rookie Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 01, 2012 3:30 pm
Δημοσιεύσεις: 76
Images: 0
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times
cosgraph έγραψε:
Προς την αναζήτηση της υπέρτατης γνώσης έφτιαξα ένα tutorial σχετικό με τα render layers. Βασίζεται στο παλαιότερο "Εισαγωγή στον Compositor" αλλά είναι η νέα αναβαθμισμένη έκδοση.

Αυτή τη φορά είναι βίντεο SWF οπότε θα είναι πολύ πιο εύκολο και βολικό να το ακολουθήσετε.
https://docs.google.com/open?id=0B0YtvOk65FM1N3kwcE01dUpMbjQ


Off Topic
Πολύ ωραίο το SWF. :prof:


Μήπως να έφτιαχνες και ένα tutorial για τον τρόπο που έφτιαξες το tutorial; :idea:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 08, 2013 1:46 am 
Χωρίς σύνδεση
Regular Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:58 pm
Δημοσιεύσεις: 304
Images: 30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times
Xρησιμοποίησα το BBFlashback Recorder όπου είναι πολύ απλό στην χρήση και είμαι σίγουρος ότι οποιοσδήποτε δίχως εμπειρία θα καταφέρει να φτιάξει ένα tutorial, δυστυχώς διαθέσιμο μόνο για Windows οπότε θα είναι πρόβλημα για χρήστες Mac Linux.

Γενικά ήθελα να δοκιμάσω εάν αξίζει αυτό το διαδραστικό στυλάκι περισσότερο από τα κλασσικά βίντεο. Πιθανολογώ ότι ίσως είναι καλύτερα ο χρήστης να ελέγχει την ροή του βίντεο μόνος του ώστε να μπορεί να εμπεδώσει με τον δικό του ρυθμό, επίσης αυτές οι παύσεις με περιγραφή εξοικονομούν διάρκεια και μέγεθος σε MB.

_________________
Blender3D Technical Artist


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 08, 2013 4:32 am 
Χωρίς σύνδεση
Regular Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:58 pm
Δημοσιεύσεις: 304
Images: 30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times
Η μαϊμού στο κλουβί!

Αυτό είναι κλασσικό πρόβλημα στο compositing, δεν υπάρχει το όνομα επίσημα κάπου, έτσι τώρα το σκέφτηκα. Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για όσους ασχολούνται με Compositing, όπου υπάρχει ένα θέμα μέσα στο περιβάλλον και γύρω από αυτό υπάρχουν διάφορα αντικείμενα, μερικά βρίσκονται εμπρός του θέματος (προσκήνιο - foreground) και μερικά άλλα πίσω από αυτό (υπόβαθρο - background).

Συνημμένο:
monkey-problem1.jpg
monkey-problem1.jpg [ 165.11 KiB | 1144 προβολές ]


Στην περίπτωση της μαϊμούς είναι τα κάγκελα, σε άλλα σενάρια θα είναι ο πιλότος μέσα στο κόκπιτ, καπνός μέσα σε δέντρα, κ.τ.λ.

Με την θεωρία της παραδοσιακής ζωγραφικής η λύση είναι να σχεδιάσουμε το κλουβί σε 2 επίπεδα και να βάλουμε την μαϊμού ανάμεσα, έτσι θα έχουμε συνολικά 3 επίπεδα:
1) υπόβαθρο, 2) θέμα, 3) προσκήνιο.

Οπότε για να γίνει αυτό και στο Blender, θα πρέπει να μάθουμε περισσότερα για το βάθος της εικόνας και με την βοήθεια αυτού να κόψουμε το RenderLayer με τα κάγκελα στα 2. Ένα RenderLayer έχει διάφορα Passes όπου ένα από αυτά είναι το Ζ το οποίο έχει πληροφορία σχετικά με το βάθος της εικόνας, όπου δηλαδή λέμε για το βάθος ενός pixel (καμία σχέση με το άλλο που λέμε πόσα bit βάθος χρώματος έχει η παλέτα - εδώ στο Ζ λέμε για βάθος που αντιστοιχεί σε συντεταγμένες 3D). Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να οπτικοποιηθεί αυτή η πληροφορία και να είναι κατανοητή στον άνθρωπο είναι να βάλουμε το μάυρο χρώμα για την μακρυνή απόσταση και το άσπρο για την κοντινή (ίσως μερικές φορές ισχύουν και τα αντίθετα χρώματα ανάλογα με το πρόγραμμα και τον σκοπό). Πάντως το τελικό συμπέρασμα είναι να μετατραπούν οι συντεταγμένες του κόσμου σε τιμές απρόμαυρης κλίμακας ώστε να είναι κατανοητή η πληροφορία.

Οπότε τοποθετούμε nodes: Map Value για να φτιάξουμε μια νοητή τομή που βρίσκεται λίγο πιο πίσω από την μαϊμού και Ζ Combine ώστε να χρησιμοποιήσουμε τις δύο εικόνες σε συνδυαζμό με το αποτέλεσμα του Map Value ως μάσκα. Το 28 είναι η απόσταση από την κάμερα μέχρι το σημείο που θέλουμε τη νοητή τομή (δεν ξέρω γιατί ακριβώς γιατί το θέλει αρνητικό αλλά τέσπα), μετράμε με την βοήθεια του "Measure Panel" (είναι ένα Addon το οποίο πρέπει να το ενεργοποιήσουμε από τις ρυθμίσεις).

Συνημμένο:
monkey5.png
monkey5.png [ 77.23 KiB | 1144 προβολές ]


Αποτέλεσμα:
Συνημμένο:
monkey6.png
monkey6.png [ 55.42 KiB | 1144 προβολές ]

_________________
Blender3D Technical Artist


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 08, 2013 8:31 pm 
Χωρίς σύνδεση
Novice Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:49 pm
Δημοσιεύσεις: 163
Images: 2
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times
Thanks!
Το Ζ Combine Δεν είχα ιδέα ότι υπάρχει..
Εγώ θα έβαζα στο render layer της σουζαν να έχει σαν mask το layer με τα κάγκελα!!


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Render Layers
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 09, 2013 12:40 am 
Χωρίς σύνδεση
Regular Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 31, 2012 10:58 pm
Δημοσιεύσεις: 304
Images: 30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times
Εάν βρεις κάτι καλό δώσε γιατί τέτοια κόλπα είναι χρήσιμα.

_________________
Blender3D Technical Artist


Κορυφή
 Προφίλ Personal album  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Blendergr ©2011 | Developer-Founder Kornarakis Nikos | Co-founder Kampitakis Miron
Follow blendergr on Twitter